Produkt Roku logo

Dlaczego warto?

 

Produkt Roku to możliwość wyróżnienia nowości rynkowych.

W krajach, w których Produkt Roku zadomowił się już na dobre, również w Polsce, większość producentów - zarówno z grona laureatów jaki i pozostałych - zgłasza wprowadzane przez siebie nowości rynkowe do kolejnych edycji. Zdaniem dyrektorów marketingu logo Produkt Roku to unikalna szansa na to, by zostać zauważonym.
Sukces konceptu marketingowego Produkt Roku bierze się z jego użyteczności:

  • Dla konsumentów - pomaga im w podjęciu decyzji zakupu przy półce sklepowej. Konsumenci, kupując produkty oznaczone logo Produkt Roku - Wybór Konsumentów, mają gwarancję, że są to produkty dobre, bo sprawdzone przez 5000 konsumentów.
  • Dla producentów - badanie weryfikuje produkt na tle konkurencji, w przypadku zwycięstwa wpływa istotnie na zwiększenie sprzedaży.
  • Dla sieci handlowych - jest dobrą platformą komunikacji z konsumentem.

Wyróżnienie "Produkt Roku. Wybór Konsumentów" to obiektywna i wiarygodna rekomendacja dla produktu od konsumentów dla innych konsumentów. W badaniu Produkt Roku produkt ocenia 5000 konsumentów.

• Konsumenci znają logo Produkt Roku:

  1. Co drugi Polak zna logo Produkt Roku.
  2. Sposród osób znających "Produkt Roku. Wybór Konsumentów" logo zachęca do zakupu 67% Polaków.
  3. Co dziesiąty Polak wskazuje spontanicznie Produkt Roku jako nagrodę przyznawaną produktom.

• Produkt Roku to szerokie wsparcie dla zwycięskich produktów w partnerskich tytułach prasowych, popularnych serwisach internetowych oraz sieciach sprzedaży (Wsparcie partnerów).

• Logo Produkt Roku w komunikacji marketingowej i na produkcie to wzrost sprzedaży (Logo Produkt Roku zwiększa sprzedaż produktu nawet do 33% !).

• Inwestycja w Produkt Roku może zwrócić się nawet 8-krotnie.

 

Logo Produkt Roku zwiększa sprzedaż produktu nawet do 33% !

Zwycięzcy badania "Produkt Roku. Wybór Konsumentów" wykorzystują charakterystyczne czerwone logo w komunikacji marketingowej. Ma to służyć wzrostowi brand equity.

Produkt Roku Polska zlecił firmie Nielsen zbadanie efektywności sprzedażowej swojego logo, czyli jak wykorzystane w komunikacji marketingowej logo Produkt Roku wpływa na sprzedaż nagrodzonego produktu.

Wykorzystana metodologia bierze pod uwagę czynniki, które mogą wpłynąć na sprzedaż marki. Zaczynając od typowych aktywności in-store: zmiany cen, obniżek cenowych oraz innych promocji i wszelkiego typu wsparcia sprzedaży, a kończąc na pre-storowych aktywnościach marketingowych (TV, Radio, Outdoor,…) oraz pozostałych czynnikach wpływających na sprzedaż (sezonowość, trend kategorii, temperatura itp.)

Zbadane zostały produkty, które zwyciężyły w badaniu "Produkt Roku. Wybór Konsumentów" w różnych latach i w ich komunikacji marketingowej zostało wykorzystane logo. Zbadano funkcjonowanie produktów na rynku w okresie od 2 do 3 lat porównując okresy funkcjonowania z logo Produkt Roku oraz bez niego. Każdy zbadany produkt to około 200 tys. obserwacji (danych sprzedażowych, aktywności marketingowych)

W rezultacie przeprowadzonych badań odnotowane zostały efekty sięgające 9% (Greek Style), 21% (Velvet) i 33% (Colgate Plax Whitening) wzrostu bazowych obrotów marki w tygodniach, kiedy logo było obecne na opakowaniu i w komunikacji marketingowej.

Więcej szczegółów: kontakt

 

 

Film: Marta Gadziała, Nielsen

 
 

Zwrot z inwestycji w licencję Produkt Roku w porównaniu do inwestycji w inne aktywności marketingowe.

 

Rekomendacje

 

Film: Gabriela Antczak, Kupiec Sp. z o.o.

 

This website uses cookies (user id and user configuration, sessions, statistics, advertising services). In order to use the Service, consent to the placement of cookies on your computer or device is required.
(European Union Directive 2009/136/EC)  | find out more about cookies  | I agree to write cookies
English | polski